phone icon06 27 15 31 87 email iconmaatwerk@praktijkverbindend.nl

Klachtenprocedure

Praktijk Verbindend neemt uw onvrede of klacht uiterst serieus.

Onvrede/klacht

Praktijk Verbindend neemt uw onvrede of klacht uiterst serieus. Praktijk Verbindend vindt feedback van cliënten zeer belangrijk en zal cliënten stimuleren tot het geven van feedback om het behandelproces te verbeteren en de alliantie te versterken.
 
Ondanks dat wij onze uiterste best doen om de juiste zorg te verlenen en door aan te sluiten bij uw wensen, behoeften en de kwaliteit die wij nastreven, kan er onvrede of een klacht ontstaan. Wij gaan hier graag met u over in gesprek om samen op zoek te gaan naar een passende oplossing en herstel van de behandelrelatie.

 
Vertrouwenspersoon jeugdhulp

Alle kinderen, ouders en verzorgers die te maken hebben met de jeugdhulp, hebben recht op een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Daarvoor kunnen zij terecht bij Jeugdstem of bij Zorgbelang. Ondersteuning door een vertrouwenspersoon is gratis. Jeugdstem en Zorgbelang zijn zelfstandige stichtingen en niet in dienst bij Praktijk Verbindend.
 
Voor meer informatie of contact met een vertrouwenspersoon verwijzen wij naar www.jeugdstem.nl
 

Externe klachtenfunctionaris jeugdhulp

Als uw onvrede of klacht niet naar tevredenheid is opgelost of als u niet met een betrokken medewerker zorgverlener wilt spreken en/of als de afhandeling van de klacht langer duurt dan zes weken, dan kunt u deze indienen bij de externe klachtenfunctionaris van Praktijk Verbindend. U kunt contact leggen met de externe klachtenfunctionaris van Praktijk Verbindend via www.erisietsmisgegaan.nl of door het klachtenformulier op hun website in te vullen.
 

Externe klachtenfunctionaris volwassenen

Vanuit de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) vallen volwassenen onder de externe klachtenfunctionaris van Praktijk Verbindend via www.klachtencompany.nl, onderdeel van P3NL.